vrijdag 2 maart 2012

Uit een advertentie van Yacht- a Randstad company. 'In een wereld die snel verandert wordt 'goed' voortdurend achtervolgt door 'beter'. Ook uw organisatie is ongetwijfeld steeds op zoek naar beter. Naar ontwikkeling en groei. Wie ' beter' kan vinden en realiseren, versterkt zijn positie. En wint aan betekenis'.
'Yacht helpt organisaties naar beter'. 'We versterken de organisaties van onze klanten op de momenten die er toe doen'. 'Flexibele organisaties hebben de toekomst. Hun flexibiliteit maakt ze wendbaar en daarom succesvol in de jacht naar beter. Yacht maakt die wendbaarheid mogelijk. Met onze expertise en implementatiekracht. Met een grote diversiteit aan specialisten. En onze ambitie om continu mee te werken aan blijvende verbetering. Voor organisaties is het meer dan ooit tijd om zaken te doen met Yacht. Time to Yacht. www.yacht.nl
Treffender heb ik de zinloosheid, leegheid en nietszeggendheid van de groeiwaanzin groeien om het groeien- nog niet vaak onder woorden zien gebracht. Hoe ver staan de mensen die dit geschreven hebben af van de dagelijkse werkelijkheid van miljoenen Nederlanders. En wat is in godsnaam implementatiekracht? Een nieuwe dictatuur? In ieder geval de dictatuur van het groeifetisjisme.
Het doet mij een beetje denken aan het lied van de dwaze bijen van Martinus Nijhoff.
1e couplet
Een geur van hooger honing
verbitterde de bloemen,
een geur van hooger honing
verdreef ons uit de woning.
3e couplet
ried ons, ach roekeloozen,
de tuinen op te geven,
riep ons, ach roekeloozen
naar raadselige rozen.
7e couplet
stegen wij en verdwenen,
ontvoerd, ontlijfd, ontzworven,
stegen wij en verdwenen
als glinsteringen henen. --
8e couplet
Het sneeuwt, wij zijn gestorven,
wij dwarrelen naar beneden.
Het sneeuwt, wij zijn gestorven,
het sneeuwt tusschen de korven.
PvdL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten