Amsterdam gaat over op nieuwe ICT ondersteuning voor de re-integratieactiviteiten; daarbij wordt het ook mogelijk voor Amsterdammers om zelf hun eigen dossier (de eigen gegevens, toegezonden brieven, etc.) digitaal via internet in te zien via hun DigID; De nieuwe ICT-ondersteuning wordt in fases ontwikkeld; stap voor stap. Daardoor is niet in één keer de nieuwe ICT-ondersteuning met alle gewenste mogelijkheden beschikbaar. Het is de bedoeling dat dit jaar (2025) de nieuwe MijnWPI omgeving beschikbaar komt. Daarbij kunnen Amsterdammers de brieven die aan hen zijn gestuurd, digitaal terugvinden maar ook de status van hun aanvraag inzien. Een volgende stap zal bijvoorbeeld kunnen zijn, de mogelijkheid om zelf een afspraak in te plannen met de klantbegeleider Werk en direct contact te hebben. De verwachting is niet dat dit al in 2025 beschikbaar zal komen. Een wens is om ook een chatbox beschikbaar te hebben, maar daarover is nog niet te zeggen wanneer dat beschikbaar komt. Ik weet niet of bijvoorbeeld rapportages van klantbegeleiders en/of inkomensconsuleten of uitslagen van keuringen digitaal zullen zijn in te zien. Ik weet ook niet of er dingen zijn die je digitaal via internet kunt wijzigen. Het nieuwe systeem draait intern al. Een en ander betekent overigens niet dat dit de enige manier zal worden om gegevens in te zien, wetende dat niet iedereen DigID heeft.
Piet van der Lende
Geen opmerkingen:
Een reactie posten