maandag 5 augustus 2024

Krijgen we een tweede toeslagenaffaire, nu over de bijstand? Onderzoek door NSC van Pieter Omtzigt

Vanmorgen heb ik een bericht gepubliceerd over het project ‘Representatie en het maatschappelijk  middenveld’ van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP). Zij onderzoeken of de bijstandsgerechtigden enige invloed hebben op het beleid via belangenorganisaties, clientenraden e.d. In oktober verschijnt daarover een rapport.

Er kwam een reactie binnen van Annemarie van Krimpen die zelf slachtoffer is van de misstanden in de Participatiewet en bij de sociale diensten. Ze zegt dat ze een beetje moe wordt van al die rapporten zonder dat er iets verandert. Ze schrijft: 'Ik heb vlak voor het zomerreces van de Tweede Kamer contact gehad met mevr. Palmen en mevr. Welzijn van NSC over mijn zaak. NSC is bezig met nog een schandaal UWV en PWet over water te krijgen'. Tot zover citaat. Nu is Eddy van Hijum de nieuwe minister van Sociale Zaken voor de NSC, en het is de vraag wat hij gaat doen met een eventueel onderzoek van zijn partijgenoten uit de Tweede Kamer. Wij verwachten eigenlijk niet veel van die nieuwe extreem-rechtse regering. Een verhoging van het minimumloon en de daaraan gekoppelde uitkeringen hebben ze al afgewezen. Lees verder de reactie van Annemarie.

 goedemorgen,

Ik word een beetje moe van al die onderzoeken.
Ik ben zelf gedupeerde van de Pwet,
Ben ik 2014 heel hard aangepakt omdat iemand een valse melding had gedaan.
Heb 3 jaar geen uitkering gehad, en moet in totaal 27.000 euro invordering terugbetalen.
Elke maand wordt er nu 5% van mijn uitkering ingehouden
Dit gaat door tot mijn dood.
maw ik heb levenslang voor een valse melding

We weten wat er mis is met de Pwet,
We weten al lang dat die wet niet deugt.
Al die rapporten die hetzelfde schrijven is mooi maar de problemen moeten opgelost worden.

Ik heb vlak voor het zomerreces contact gehad met mevr. Palmen en mevr. Welzijn van NSC over mijn zaak
NSC is bezig met nog een schandaal UWV en PWet over water te krijgen,
Ik gaf ook aan dat is mooi en daar werk ik graag aan mee, maar er moet dan ook wat gebeuren.
Want als het niet opgelost wordt (net als met de toeslagenschandaal en Groningen) hebben we er niks aan.
Na het reces pakken ze het weer op.

 ps. mijn verhaal mag gebruikt worden en bekend worden gemaakt.

mvg. AnneMarie van Krimpen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Open monumentendag in woon werk pand Tetterode in Amsterdam

 Beste mensen, Dit weekend is woon werk pand Tetterode in Amsterdam geopend in het kader van Open Monumentendag. Ook de Bijstandsbond, geves...